Přáníčka a dárková balení

Nabízíme stylová dárková balení a přání v různém provedení.

Vybrat si

Doprava a platba

  • Možnosti platby
    Bankovním převodem zdarma
    Platební kartou zdarma
    Dobírka – Zásilkovna 20 Kč
    Dobírka – ostatní 30 Kč
  • Možnosti dopravy
    Zásilkovna 45 Kč
    Kurýrní služba - GEIS 79 Kč
    Česká pošta 89 Kč
    Osobní odběr ComGate (Týniště nad Orlicí) zdarma

Při objednávce nad 1.000 Kč doprava zdarma!

Tlak musí být v pořádku: Pravidelné měření i zdravý životní styl pomůže

Tlak musí být v pořádku: Pravidelné měření i zdravý životní styl pomůže

 

Vysoký krevní tlak o sobě nemusí dlouho dát vědět a jeho příznaky lze snadno zaměnit s jiným onemocněním. Mnozí pacienti se dozvědí zcela náhodně při pravidelné kontrole u svého lékaře, že jejich tlak dalece překročil stanovené normy. Co můžete udělat pro to, abyste měli svůj tlak pod kontrolou?

O vysokém tlaku nemusíte vůbec vědět

Právě vysoký krevní tlak neboli hypertenze stojí za každým čtvrtým úmrtím u lidí nad 40 let a patří mezi civilizační nemoci. Jakmile se jednou objeví, už s vámi zůstane. Je tedy potřeba změnit životní styl, případně začít brát předepsané léky.

Příznaky jsou mírné a mnohdy je snadno přehlédnete. Lidi s vysokým krevním tlakem si často stěžují na bolesti hlavy a únavu. Prevence je v tomto případě jednodušší než u řady jiných nemocí. Stačí si čas od času přeměřit tlak. Pokud naměříte hodnotu kolem 120/80 mm Hg, můžete si gratulovat. Váš tlak je zcela v normě. Vyšší hodnota, zejména pak, když překročí 140/90 mm Hg, už je alarmující a značí vysoký krevní tlak. Pokud si takovou hodnotu naměříte ať už sami, nebo u lékaře, je důležité měření ještě zopakovat. Jestliže vysoký krevní tlak přetrvává, je třeba ihned zahájit léčbu.

Hypertoniků v Česku není málo. Podle odhadů, které zveřejnil pražský Institut klinické a experimentální medicíny (IKEM), má vysoký krevní tlak u nás až 35 % lidí ve věku mezi pětadvaceti až pětašedesáti lety a ve věku nad 65 let se výskyt hypertenze ještě zvyšuje. Dohromady tak v Česku žije asi 2,5 milionů lidí s vysokým krevním tlakem, což už je tedy na pováženou. A řada z nich o svém problému vůbec neví.

Prevence na prvním místě

Pokud chcete předejít rizikům spojenými s vysokým krevním tlakem, jednoduše si hodnoty pravidelně měřte. Můžete zajít ke svému lékaři, ale nezapomeňte, že právě návštěva doktora mnoha lidem zvedne tlak, aniž by ho běžně měli vysoký. Mnohem lepší je měřit si tlak doma. Stačí si pořídit kvalitní tlakoměr, který můžete dát svým blízkým třeba jako praktický dárek, který jim může doslova zachránit život. Pravidelným domácím měřením budete mít svůj tlak pod kontrolou.

A jaký tlakoměr vybrat?

Na trhu existuje veliké množství tlakoměrů. Základní rozdíl je v tom, kde se tlak na paží měří. Existují tlakoměry měřící krevní tlak v oblasti zápěstí a tlakoměry pažní, které měří tlak na paži nad loketní jamkou.

Tlakoměr by měl mít jednoduché ovládání, dlouhou záruční dobu a od spolehlivého výrobce. A přesně to splňuje Tonometr OMRON M7 Intelli, na který dostanete záruku dokonce až 5 let a jeho přesnost je klinicky ověřena. Použití je navíc velmi snadné a zvládne to opravdu každý. Výsledek se zobrazí na velkém, dobře čitelném displeji. Přístroj je natolik chytrý, že vyhodnotí i nevhodný pohyb při měření, který může ovlivnit výsledek. Je samozřejmě vhodné měřit si tlak v klidovém režimu. Přístroj zkontroluje nejen případnou hypertenzi, ale také srdeční arytmii. Značka Omron je jedničkou na trhu ve výrobě digitálních tlakoměrů a inhalátorů.

Na Babičkářství máme také zápěstní tlakoměr Omron RS2, který je kompaktní a je vhodný i na cesty, na chatu, zkrátka kamkoliv může jet s vámi.

Tipy, jak snížit krevní tlak

-          Choďte na pravidelné procházky – čerstvý vzduch a pohyb je základ.

-          Dýchejte zhluboka – naučte se správně dýchat.

-          Sůl je sice nad zlato, ale solte s mírou.

-          Dopřejte si hořkou čokoládu, která přispívá k větší pružnosti cév.

-          Omezte kouření a pití kofeinu.

-          Dopřejte si dvojku červeného denně.

-          Pozor na stres, který vysokému tlaku škodí a dopřejte si více spánku.

-          Obohaťte svůj jídelníček o ovoce a zeleninu.